Gå videre til hovedindholdet

Sommer give-away

Ihh jeg er rigtig kommet i give-away humør igen og det er bare fordi jeg "sidder" i kage op til begge ører helt frem til slutningen af september...

I dag har en sød mor lige afhentet en dåbskage til sin datter, som skal på bordet i morgen og sidste weekend var der jo som bekendt et dejligt kommende brudepar forbi til en prøvesmagning af, hvad jeg kan diske op med til deres store dag... Næste weekend står den så på en RIGTIG bryllupskage og jeg går faktisk i gang allerede i morgen. Der skal et orgie af blomster på den, så jeg må hellere komme i sving, så jeg ikke sidder med sved på panden torsdag nat og er bange for jeg ikke når det...

MEN så var det jo lige at jeg tænkte, at i da skal underholdes med lidt herinde på bloggen mens jeg er lidt fraværende - altså en give-away af denne slags:


Det er nemlig Mette Blomsterbergs Kongerigets kager jeg stiller på højkant i denne omgang, for selvom jeg personligt synes hun er lige lovligt fint på den indimellem (hvilket hun jo også har lov til i kraft af sin uddannelse og stilling) så er denne bog altså forbløffende god! Der er nogle lækre opskrifter i, nogle er lige til at gå til mens andre kræver lidt flair for at kræse for detaljer og en god portion tid og overskud...

Men nu til "spillereglerne" for denne give-away:

Giv en kommentar på spørgsmålet, så får du 1 lod.

Giv en kommentar på spørgsmålet + bliv (eller er) fast læser, så får du 2 lodder.

Giv en kommentar på spørgsmålet + bliv (eller er) fast læser + linker til give-away'en (brug gerne billedet), så får du 3 lodder.

Husk også at skrive din email i kommentaren... Og nu til spørsmålet:

"Hvad har været den bedste kageoplevelse for dig"?


EDIT: Jeg blev så lige gjort opmærksom på, at der ikke er nogen udtrækningsdag for denne give-away, så det må jeg da hellere få sat på...

Give-away'en løber frem til Søndag d. 30. september 2012 kl. 20.00

Kommentarer

  1. Jeg tror jeg har det lidt på samme måde som dig hvad angår Mette Blomsterberg, så jeg vil da gerne prøve hendes bog af.
    Den bedste kageoplevelse er svær, for der er mange af dem, men hvad lige kommer op er min første macaron hos Nikolaos Strangas. Sprød og blød, som smeltede i munden. Skønt!
    3 lodder.

    SvarSlet
  2. Uuuhj altså. Hvor får du da travlt den næste tid :) Dejligt du sådan kan kræse om os imens, og med sådan en lækker præmie, så er der jo ikke et øje tørt ;) Sikke en fin give away!!!

    Well, min bedste kageoplevelse ligger flere år tilbage. Jeg var nok 12 år og besøgte ofte min farmor efter skole. Det valgte jeg også at gøre en kold kold december dag, hvor sne og slud haglede ned om ørerne på lille forfrosne mig. Da jeg kom hen til farmors dør lukkede hun op, og den herligste og varmeste duft mødte mig. Farmor havde store bagedag, hvor alle de gode klassikere blev lavet - både i kager og småkager. Jeg var i himlen. Jeg blev budt ind, fik tørt tøj på, blev placeret foran brændeovnen med tæpper og kakao, alt imens farmor servicerede mig med nybagte småkager og lun citron/appelsinkage! Det var virkelig en dag i paradis :)

    Jeg deltager med 2 lodder, da jeg jo naturligvis er fast læser ;)

    SvarSlet
  3. Uha, den er lidt svær, for jeg er faktisk ikke den største kagefan....
    Men jeg må sige, at da jeg første gang smagte min kollegas chokoladekage, tænkte jeg, at sådan må det være at være i himlen! Det var som at blive aet indvendig - lige fra første bid, hvor den nærmest smeltede i munden, og chokoladesmagen bredte sig i til alle afkroge - mums! Jeg mangler stadig at nasse opskriften endnu ;-). Den skulle være meget let at lave, og det er noget, som jeg kan lide.

    Jeg deltager med tre lodder - og så håber jeg, at flere får lyst til at læse din super gode blog og OG vil vende tilbage hertil. <3

    SvarSlet
  4. Det var nok min bryllupskage. Chokoladekage med hindbær- og tobleronecreme...

    Jeg ville ønske jeg selv var bedre til at lave så lækre syndige sager... men det bliver mest til skære- og bradepandekager (mest fordi jeg altid har ingredienserne hjemme til sådan nogle)...

    Måske kunne bogen her hjælpe mig på vej?

    Jeg deltager med 2 lodder

    SvarSlet
  5. Det vil jeg bestemt godt prøve :) den ser så fin ud den bog og mangler så frygteligt på hylden. Jeg napper 2 lodder.
    Min bedste kageoplevelse må være de hindbærsnitter min mor trofast har bagt hvert år til min fødselsdag hele min barndom :) Jeg har altid haft hindbærsnitter med til at dele ud og de er fantastiske.
    - Line
    madmedhjertet@gmail.com

    SvarSlet
  6. 2 lodder til mig. Min bedste oplevelse er når jeg bager kager med ungerne -det er SÅ hyggeligt og smadder beskidt når vi er færdige :) ..det er lige som det skal være <3

    SvarSlet
  7. Jeg deltager med 3 lodder.

    Da jeg og min kæreste var til familiefest fik vi en lækker chokoladekage. Og har aldrig smagt en chokoladekage så god(:

    minsodeskat@yahoo.dk

    Du er velkommen til at kigge forbi min give away, hvor man kan vinde et gavekort på 250kr(:

    http://dyreglad-pige.blogspot.dk/2012/07/give-away-nr-7_22.html

    SvarSlet
  8. Deltager med 3 lodder!
    Den bedste kage-oplevelse jeg har haft var "Den du ved nok" som min mor har lavet siden jeg var lille (:

    SvarSlet
  9. Min bedste kageoplevelse(r) var da så sandelig de lækre "kagekoner" min mormor lavede år efter år til børnefødselsdag...Helt klassik chokolade brandepande-kage med syndigt slik og "snørrer" som hår....
    Lækker give-away, jeg deltager med 1 lod, og pøj pøj med dine fremtidige projekter! Hilsen CUPCAKE-STYLISTEN.BLOGSPOT.COM

    SvarSlet
  10. Åh den bog har jeg længe ønsket mig :-)Vil gerne prøve med 2 lodder.

    Mit bedste kageminde må være et med min farmor. Før hun døde havde vi en fast tradition med hver jul at lave klejner. Det var bare rigtigt hyggeligt, og klejner er for mig nu indbegrebet af nostalgi :-)


    Vh Stephanie

    agf_fanen@hotmail.com

    SvarSlet
  11. Hej
    Jeg vil gerne deltage med to lodder.

    Min bedste kage oplevelse, uhh den er svær, elsker kage, men det må være da jeg blev 15 og min bror blev tyve, der havde min mor lavet en giga lagkage, den var så stor og smagte fantastisk. Den målte ca. 40*75 cm og var dækket af chokolade mums :-)

    SvarSlet
  12. Jeg vil gerne deltage med 1 lod. Min bedste kage-oplevelse........det var en kransekage med nougat, som en ven af familien bagte når der var fest.

    SvarSlet
  13. Jeg deltager med 2 lodder - den bog har jeg nemligt haft et godt øje til. ;) Min bedste kageoplevelse må være min mormors kiksekage. Hun var en skøn dame og når man kan få fingrene i sådan en er det ofte noget jeg gør. Skønt minde.
    Min mail er hjerte-rum@hotmail.dk
    Mvh Julie

    SvarSlet
  14. Min bedste kageoplevelse.... Faktisk var du, Agnethe, en af dem, der inspirerede mig til selv at kaste mig ud i de flotte kager med fondant.

    Og det er også her min bedste kageoplevelse skal findes - forstået på to måder.
    For en ting er, hvordan en kage smager, noget andet er, hvordan det føles at skabe.

    Min bedste kageoplevelse lavede jeg sidste år, til en 30 års fødselsdag.
    En blå kage med et væld af blomster.

    Kombinationen af hjemmebagte vanillebunde, jordbærmousse af friske jordbær og en vanillemousse med friske jordbærstykker, eksploderede i et brag af nydelse, friskhed, sommer og smagsoplevelser.

    Jeg fik en voldsom ros, som jeg naturligvis blev glad for, men den bedste reaktion var min egen - jeg måtte lukke øjnene og tage en bid mere.. det var min bedste kageoplevelse til dato! :D

    Jeg deltager med 3 lodder.


    Kagen kan i øvrigt ses her:
    http://garnkoglen.blogspot.dk/2012/08/nar-en-give-away-gar-i-kage.html

    SvarSlet
  15. 3 lodder fra mig. Min bedste kageoplevelse var da jeg var lille dvs. under 12 år og ikke led af min spiseforstyrrelse

    Mvh Helena
    Tjek også mine give aways på min blog hvis du har lyst

    SvarSlet
  16. Jeg nupper 3 lodder, kig forbi mine giveaways!

    Bedste kageoplevelse....der er ingen tvivl. det var en vi fik da jeg var lille, den blev købt frossen og så skulle den spises når den næsten var tøet helt op. Rigtig cremet og lækker chokoladekage...uhm

    SvarSlet
  17. Uha jeg har haft mange gode kageoplevelser...men det må nok være en gang i Hong Kong på min fødselsdag, hvor jeg købte en rigtig fin og utrolig lækker mango-kage.
    (lene_mondrup@yahoo.dk)

    SvarSlet
  18. Jeg elsker alt ved Mette blomsterberg, og kan hendes programmer udenad!
    For mine egne lommepenge har jeg købt to af hendes bøger, men jeg har ikke denne her.
    Den bedste kage jeg ar fået, var da min far tog mig med ind i Mette blomsterbergs butik og købte sådan en lækker kage, med flydende chokolade indeni. Vi spiste den under et træ i kongens have mens det regnede, og bagefter fik jeg en grå kjole.
    Lunasmadblog@gmail.com

    SvarSlet
  19. Min bedste kage oplevelse var vores bryllupskage, i 3 etager, den smagte himmelsk! 1 lod dortheo@mail.dk

    SvarSlet
  20. Det er hver gang min tante laver fødselsdagskager!! :-)
    Hjeg er med på to lodder.

    Therese S
    Therese_skov@hotmail.com

    SvarSlet
  21. Den bedste kageoplevelse for mig er min bedstemors kager, som hun laver til enhver sammenkomst i familien. Der er ikke kun én, men mange! Chokoladekage, kanelkage, rutebiler, lagkage og småkager. Der er altid mindst tre slags småkager og tre slags kager at vælge imellem! Og det er som om at hun ved hvilke kager vi kan lide i familien (eller fra mit synspunkt af i hvert fald), for der er altid en kage jeg kan lide med til de sammenkomster :)
    Det kan godt være det kan virke overkill engang imellem, men sådan en tradition vil jeg gerne lade gå videre, når jeg engang selv stifter familie :)

    C. Stubbe
    writerinprogress@live.dk

    SvarSlet
  22. Og hov! Glemte at skrive at jeg deltager med 3 lodder og her er linket:
    http://stubbesoddplace.blogspot.dk/p/give-aways.html

    SvarSlet
  23. Super lækker giveaway! Jeg deltager med 2 lodder, er fastlæser og jeg besvarer dit spørgsmål nu. Den bedste kage oplevelse var da jeg lavede lækker lagkage med marcipan rundt om, vanilje creme, masser af bær, og hvid mørk og lys chokolade som streger oven på. Den var god!

    claudiamazanti@hotmail.com

    Knus!

    SvarSlet
  24. Uuhha det er et svært spørgsmål når man elsker kage lige så meget som jeg gør, men det må være nogle af alle de gange hvor jeg har spist verdens bedste rabarberkage sammen med min familie.
    Jeg deltager med et lod :-)

    SvarSlet
  25. Sikke en fin sommer-give away :) Jeg ha nuppet 2 lodder.

    Min bedste kageoplevelse må være da jeg for første gang lavede en othellolagkage. Det er absolut en af yndlingskagerne og klart en vinder ved alle dem som gennem tiden er blevet forkælet med sådan en :)

    SvarSlet
  26. Ups - jeg glemte lige min mail :)
    maleneudenr(a)hotmail.com

    SvarSlet
  27. Jeg deltager med 3 lodder.
    Min bedstekage oplevelse er min mands brunsviger. Der er intet, der kan slå den.

    Elisa.with.nielsen@gmail.com

    www.kreaman.blogspot.com

    SvarSlet
  28. Jeg deltager med glæde med 2 lodder. Jeg ønsker mig nemlig rigtig meget den bog og din blog har virkelig mange skønne opskrifter. OG tak fordi du ville være med i min give away :)
    Min bedste kage oplevelse -tænke tænke - Det er nok noget så enkelt som at prøve en opskrift i boligliv, for så at opdage at det er verdens bedste kage!! :D

    kh mimi

    SvarSlet
  29. Jeg deltager med glæde med 2 lodder. Jeg ønsker mig nemlig rigtig meget den bog og din blog har virkelig mange skønne opskrifter. OG tak fordi du ville være med i min give away :)
    Min bedste kage oplevelse -tænke tænke - Det er nok noget så enkelt som at prøve en opskrift i boligliv, for så at opdage at det er verdens bedste kage!! :D

    kh mimi

    SvarSlet
  30. Uha, min bedste kageoplevelse... Da min lillebror (på 12) lavede missisippi mud pie som en overraskelse til mig. nøj den var god :)

    SvarSlet
  31. Den vil jeg også rigtig gerne vinde :-)
    Min bedste kageoplevelse - tror det må være det kagepyntningskursus, jeg tog i USA, da jeg var derovre i 4 mdr. sidste år. De kan altså noget med kage-pynt derovre...
    Hilsen Camilla
    cbk@cbk.dk

    SvarSlet
  32. At spise lækre kager på hotel Burj Al Arab i Dubai.. Sikke en oplevelse.. :)
    2 lodder fra mig :)

    SvarSlet
  33. Jeg vil gerne være med på 1 lod:
    Min bedste kageoplevelse er klart min bryllupskage. Vi havde fået den special lavet med Mussel mega mønster ovenpå, og i en dyb lilla farve :)
    Kagen havde lyse mandelbunde, toblerone creme og hindbær mousse :) mums..

    SvarSlet
  34. Sikke en fin give away :) Og lidt pudsigt, for min bedste kageoplevelse indeholder faktisk kager fra Mette Blomsterberg. Jeg var lige flyttet til KBH, og en god kammerat fra Aarhus besøgte mig i min ensomhed. Det var solskin og bare en gennemført dejlig dag. Han gav kager fra Mette Blomsterberg, som vi nød på en opgangstrappe i solen. Jeg fik en solbær-sarah bernhardt og havde det skønt! :)

    Et enkelt lod til mig, tak.

    VH Jennifer

    SvarSlet
  35. Min bedste kage-oplevelse er når min farmor laver kringle, der finder intet bedre!
    Jeg deltager med to lod.
    Dettefelt@gmail.com

    SvarSlet
  36. Jeg tar gjerne 2 lodd (kommentar og følger)

    Klem

    SvarSlet
  37. jeg er med på 3 lodder .... min bedste kage oplevelse .... uha der er mange .... selv om jeg ikke god til det søde.... men Sicilienske Cannoli med ricotta er helt specielle
    knus lis
    pspgirl@gmail.com

    SvarSlet
  38. Jeg deltager med 2 lodder - og min bedste kageoplevelse er helt klart brownie m karamel - nøj den smager himmelsk. Den bagte jeg også til min søn's 18 års fødselsdag og gisp - det er første gang jeg har prøvet der ikke var kage nok.

    mail@anitaogjan.dk

    SvarSlet
  39. Jeg deltager med to lodder.
    Min bedste kage oplevelse er slet ik svær for mig. Den står stadig MEGET tydelig for mig...... Men nok mere fordi den var meget speciel. (psst, min mand ved ik noget);)". Men for 14 år siden kørte min daværende kæreste og jeg gennem Italien. Vi havde hjemmefra bestilt en uges ferie lidt udenfor Venedig ,hvorefter den stod på Road trip til de største byer. Alle steder vi havde været var jeg 'indlagt' til at se div fodboldstadier, fordi man kunne da ik tage til Italien uden at se hvor Thomas Helveg og Martin Jørgensen spillede, ( til forhold kendere,ja så er det jo en DEL år siden de har været aktive spillere). Fair nok så længe jeg kunne få min shoppedag i Piza...... Vi kom langt om længe til Piza og OMG det er en STOR by... Bare kortet over City var 1x2 meter. Vi fandt boulevarden med de mange fede butikker og jeg shoppede løs. Kæresten fandt sig selv en pause og besøgte den nærmeste cafe hvor jeg fandt ham. Han havde bestilt en glas søde bobler og en kage... Hvad den hed aner jeg simpelthen ik, andet jeg kan huske det var med marzerinbund og friske bær ovenpå.... Det ar nu ik så meget kagen, men mere...... 10 min inde i vores bobler og kage så vi 50 meter da hvor vi sad et 'fotoshoot' være i gang... Overstylet modeller m/k som svedte som jeg ved ik hvad, man kunne fornemme en masse stress være i gang og der sad vi midt i Piza ved en Cafe med bobler og kage og bare Chillede.... Det var sgu livet lige i det øjeblik;) Eftersom min mand og jeg var en tur på rådhuset og blive gift har jeg stadig den store bryllupskage tilgode. Den glæder jeg mig virkelig til., for man kan sige at vi virkelig har været vores igennem de sidste 4 år, hvor jeg de sidste 2,5 år har haft kroniske smerter, så når der en dag bliver råd bliver den velfortjent;)

    SvarSlet
  40. Min bedste kageoplevelse er: Og hold nu fast, hver gang jeg kan sætte tænderne i en kage, der har fået mit mundvand på overarbejde. jep er kagegris ud over begge ører :)Måske jeg endnu har den ultimative oplevelse til gode ? Jeg ville elske at kunne følge nogle af opskrifterne i bogen. Er med på 2 lodder

    SvarSlet
  41. Uh, jeg kan vist lige nå det :o) Men jeg har faktisk grublet og grublet over hvad min bedste kageoplevelse er, og jeg har meget svært ved at komme i tanke om en helt specifik oplevelse, som den bedste. Men jeg må fremhæve for et par år siden, hvor min mand og jeg var på ferie i Lübeck, og var inde på Niederegger marcipan-restaurant og smovsede i alle mulige kager med marcipan - det var lidt som et lille stykke af kage-himlen :o)

    Nå ja - jeg deltager med 2 lodder

    SvarSlet
  42. Vil gerne deltage med to lodder.

    Min bedste kageoplevelse må være bryllupskage fra Marcus Grigo med basilikumcreme - mums en dejlig oplevelse. Ikke det man får til hverdag.

    SvarSlet

Send en kommentar

Jeg elsker at høre fra jer, så tak for jeres kommentar...

Populære opslag fra denne blog

Æblemuffins a´la Claus Meyer

Sjældent har jeg da smagt noget så lækkert og saftigt som disse æblemuffins! De er bare SÅ gode, men også en kaloriebombe af en anden verden! Kun fordi jeg havde spist en god fyldig frokost, havde motioneret lidt og ikke havde brug for et eftermiddags-mellemmåltid var der plads til sådan en i regnskabet i går, for med hele 208 kalorier, så spiser den altså 1/6 af hele mit kaloriebehov for én dag!!! Men den var syndig god og en halv kunne ikke gør det for mig desværre... Men det er jo ingen grund til at holde opskriften for sig selv og sige tak til Claus Meyer for at dele den med mig i sin Meyers Bageri, som jeg ELSKER! Meyers Æblemuffins 10-12 stk. Du skal bruge: ½ tsk. kardemomme, stødt ½ dl rapsolie, koldpresset 0,75 dl yoghurt naturel 140 g sukker 75 g lys muscovado sukker (eller brun farin) 50 g hasselnødder, finthakket 140 g hvedemel ½ spsk kanel, stødt 1 knivspids salt 2 tsk bagepulver 2 medium æg 400 g æble Rør rapsolie, yoghurt, sukker, muscovado sukker gr

Karolines hjemmelavede aspargessuppe

Den lækreste aspargessuppe er efter min mening ikke Mous færdiglavede, som du med nemhed kan hente op af frysedisken i Føtex. Den smager da ok, men er slet ikke lige så tyk og cremet som jeg gerne vil have at min aspargessuppe skal være og så kan de have kogt den nok længe... Nej, den bedste aspargessuppe ifølge mine smagsløg er helt klart Karolines den hjemmelavede, som er flødelegeret MUMS! Det fås bare ikke bedre og så med hjemmebagte flutes til... Det er slet ikke så avanceret som det lyder og hvis du alligevel har kogt en kylling til høns i asparges, så har du nok gemt fonden og det er bare langt det lækreste at bruge i stedet for en bouillonterning... Jeg præsterede at lave så meget aspargessuppe sidst, at der nu står til en middag mere i fryseren og jeg GLÆDER mig til næste gang det kommer på madplanen, for så god var den altså! Men i skal da ikke snydes for opskriften, som mange nok har i forvejen, da den er at finde i Karolines Køkken nr. 1 tilbage fra 1980. Karolines

Brusebadsboller og kanelsnegle med knas

Jeg havde jo bagt en smule til vores lille MBK-mødregruppe komsammen for snart et stykke tid siden, jeg har dog ikke fået blogget om herligheden og egentlig også kun fået taget billeder af bollerne... Nu lovede jeg jo også at jeg ville poste opskrifterne, så de kommer her: Brusebadsboller (ca. 12 stk.) 6 spsk. vand 50g gær 3 dl mælk 50g smeltet smør ca. 7-8 dl mel 1 tsk salt 3 spsk sukker 1 tsk kardemomme (kan undlades) Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke, tænd ovnen på 225 grader og snup et dejligt brusebad. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille, når du kommer tilbage i køkkenet efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først, så bliver de ekstra flotte. Bag dem i ca. 12 minutter (hold øje med dem, for er jeres ovn ligesom min, så kan man ALDRIG regne med den angivne bagetid - mine bo