Gå videre til hovedindholdet

Et efterårsbryllup

Det hele startede med, at Tina skrev til mig en dag tilbage i Februar og spurgte om jeg ikke kunne tænke mig at stå for kagen til hendes og Anders' bryllup. Tina vidste jo allerede tilbage fra vores tid i Lilly sammen, at jeg havde en svaghed for bryllupskager, så med dette tilbud kunne jeg da ikke sige nej...

Det er nu efterhånden små 7 måneder siden og i dag kom brudeparret for at hente kagen til deres store dag, som løber af stablen i morgen! Da de kom var jeg i fuld gang med at forberede transportkassen og selvom de var vældig tålmodige, at kunne jeg godt mærke, at de rigtig gerne ville se kagen og så måtte jeg jo lige gøre mig færdig i en hurtig vending, så de kunne se denne kage:


Ønskerne blev ændret fra prøvesmagningen og til den endelige udgave, så der kom noget rødt ind i det hele efter gommens ønske og guld-farven blev helt droppet.


Blomsterne var oprindeligt tre slags, brudeparret ville gerne nøjes med roser og calla liljer og jeg tilføjede så blade for at give det spil.


Hjerterne var med lige fra start dog ændrede jeg en smule på designet og gav kagen en lille detalje på den side man oftest ikke ser - nemlig "the road of love" som du kan se her:


Alt i alt var det søde brudepar MEGET begejstrede for resultatet og nu håber jeg bare, at de synes, at kagen smager lige så godt, som den ser ud...


Kagen består af luftige chokoladekagebunde og mellem dem er lagt et lag hindbærmousse og et lag vanilliemousse. Enkelt og lækkert efter min mening og så passer det rigtig godt til årstiden!

Så er der vidst kun tilbage at ønske Tina og Anders stort tillykke med deres bryllupsdag i morgen. Må solen skinne på jer i morgen og resten af jeres liv sammen som ægtefolk!




Kommentarer

  1. Agnethe, hvor er den altså bare flot!!! Det med "Road of love" er så fin en detalje!

    SvarSlet
  2. Tusind tak søde Anja! :D Jeg plejer jo gerne at efterlade en lille personlig hilsen på kagen til brudeparret fra mig selv og dette blev altså min lille hilsen til dem :)

    SvarSlet
  3. SMUK med smuk på!
    Hvor er det bare en fin bryllupskage!!

    Hvor mange personer er den til? :)

    SvarSlet
  4. Tusind tak Helle! :D Den bragte vidst også lykke!
    Brudeparret skulle bruge til 70 pers. det kunne jeg ikke ramme helt nøjagtigt, så den er til 74 personer :)

    SvarSlet
  5. Hold fast, hvor er den bare flot! Helt fantastisk!

    SvarSlet
  6. Prinsesse Suh: Tusind tak skal du have!

    Anita: Tusind tusind tak for roserne søde :)

    SvarSlet
  7. Mums! Den er meget smuk, og lyder SUPER lækker :o)

    SvarSlet
  8. Bianca: Tusind tak søde! :D

    Camilla: Tusind tusind tak! Jamen bryllupsselskabet var også så vilde med den, at brudeparret kun fik ganske lidt af kagen med hjem selv :P

    SvarSlet

Send en kommentar

Jeg elsker at høre fra jer, så tak for jeres kommentar...

Populære opslag fra denne blog

Æblemuffins a´la Claus Meyer

Sjældent har jeg da smagt noget så lækkert og saftigt som disse æblemuffins! De er bare SÅ gode, men også en kaloriebombe af en anden verden! Kun fordi jeg havde spist en god fyldig frokost, havde motioneret lidt og ikke havde brug for et eftermiddags-mellemmåltid var der plads til sådan en i regnskabet i går, for med hele 208 kalorier, så spiser den altså 1/6 af hele mit kaloriebehov for én dag!!! Men den var syndig god og en halv kunne ikke gør det for mig desværre... Men det er jo ingen grund til at holde opskriften for sig selv og sige tak til Claus Meyer for at dele den med mig i sin Meyers Bageri, som jeg ELSKER! Meyers Æblemuffins 10-12 stk. Du skal bruge: ½ tsk. kardemomme, stødt ½ dl rapsolie, koldpresset 0,75 dl yoghurt naturel 140 g sukker 75 g lys muscovado sukker (eller brun farin) 50 g hasselnødder, finthakket 140 g hvedemel ½ spsk kanel, stødt 1 knivspids salt 2 tsk bagepulver 2 medium æg 400 g æble Rør rapsolie, yoghurt, sukker, muscovado sukker gr

Karolines hjemmelavede aspargessuppe

Den lækreste aspargessuppe er efter min mening ikke Mous færdiglavede, som du med nemhed kan hente op af frysedisken i Føtex. Den smager da ok, men er slet ikke lige så tyk og cremet som jeg gerne vil have at min aspargessuppe skal være og så kan de have kogt den nok længe... Nej, den bedste aspargessuppe ifølge mine smagsløg er helt klart Karolines den hjemmelavede, som er flødelegeret MUMS! Det fås bare ikke bedre og så med hjemmebagte flutes til... Det er slet ikke så avanceret som det lyder og hvis du alligevel har kogt en kylling til høns i asparges, så har du nok gemt fonden og det er bare langt det lækreste at bruge i stedet for en bouillonterning... Jeg præsterede at lave så meget aspargessuppe sidst, at der nu står til en middag mere i fryseren og jeg GLÆDER mig til næste gang det kommer på madplanen, for så god var den altså! Men i skal da ikke snydes for opskriften, som mange nok har i forvejen, da den er at finde i Karolines Køkken nr. 1 tilbage fra 1980. Karolines

Brusebadsboller og kanelsnegle med knas

Jeg havde jo bagt en smule til vores lille MBK-mødregruppe komsammen for snart et stykke tid siden, jeg har dog ikke fået blogget om herligheden og egentlig også kun fået taget billeder af bollerne... Nu lovede jeg jo også at jeg ville poste opskrifterne, så de kommer her: Brusebadsboller (ca. 12 stk.) 6 spsk. vand 50g gær 3 dl mælk 50g smeltet smør ca. 7-8 dl mel 1 tsk salt 3 spsk sukker 1 tsk kardemomme (kan undlades) Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke, tænd ovnen på 225 grader og snup et dejligt brusebad. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille, når du kommer tilbage i køkkenet efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først, så bliver de ekstra flotte. Bag dem i ca. 12 minutter (hold øje med dem, for er jeres ovn ligesom min, så kan man ALDRIG regne med den angivne bagetid - mine bo