Gå videre til hovedindholdet

Test: Osuma.dk - Vind 1 års forbrug af dagligvarer

Som jeg berettede om den anden dag, så har jeg været så heldig, at få lov til at teste Osuma.dk og i går fik jeg så leveret de bestilte varer. Jeg vil her beskrive processen fra ende til anden og min oplevelse af konceptet.

 Osuma.dk er et online supermarked, som levere dagligvarer i det meste af Danmark i samarbejde med Kvickly og Superbrugsen. Konceptet er, at du i ro og mag kan sidde derhjemme bag skærmen og få styr på dine indkøb og få det hele leveret lige til døren på det tidspunkt der passer dig bedst. Så langt så godt...

Bestillingen gennem Osuma.dk går ret nemt - der er et rimeligt udvalg af varer, både discount, økologisk og danske varer. Du klikker på det, du gerne vil have i din indkøbskurv, vælger antal af varen og varekurven opdateres efterhånden og giver dig en oversigt over, hvad der er i samt et samlet beløb.

Når du er færdig med dine indkøb klikker du dig videre i bestillingsprocessen, vælger type af levering (der er tre slags at vælge imellem fra 29,- kr.) og leveringstidspunkt. Du kan også komme med bemærkninger til din levering - jeg valgte fx levering mellem 16-19, men da vi først er hjemme mellem 17 og 17.30 til hverdag, ville jeg gerne, at det blev efter 17.30. Det skrev jeg derfor i bemærkningen. Dernæst får du en oversigt over de bestilte varer og betalingsmuligheder.

Når du har betalt og godkendt hele molevitten, får du tilsendt en bestillingsbekræftelse, der fortæller dig, at bestillingen er midlertidig og kan ændre sig som følge af udsolgte varer på leveringstidspunktet. Den endelige kvittering vil du første modtage, når leveringen er sket.

Tirsdag formiddag modtog jeg en sms fra Osuma.dk om, at det lammekød, jeg havde bestilt, kunne de desværre ikke levere. Senere fik jeg endnu en sms fra Osuma.dk om at min bestilling var undervejs og ville blive leveret mellem kl. 17.40 og 18.10 - Osuma-bilen var her 17.50. Ved leveringen fandt jeg så ud af, at to at de andre varer, jeg havde bestilt var blevet erstattet - kartoflerne var skiftet ud med en anden slags kartofler og persillerødderne skiftet ud med pastinak. Det gik hurtigt og nemt med at få varerne ind ad døren og inden længe var Osuma-manden på sin vej igen.

Da jeg havde fået lagt varerne på plads, havde jeg nu tid til at reflektere på mine oplevelser med Osuma.dk Som jeg skrev i sidst indlæg, så var min madplan lavet udelukkende ud fra mine indkøb hos Osuma.dk, derfor var jeg også meget afhængig af, at modtage lige netop det, jeg havde bestilt og ikke erstatningsvarer eller ingenting. Jeg havde specifikt bestilt persillerod, fordi jeg ikke bryder mig om pastinak og lammekødet stod jeg så lige pludselig selv og skulle ud i en butik for at få fat i. Derfor var der jo ikke meget tid eller penge sparet på den konto. Ellers var der ikke en finger at sætte på min shoppingoplevelse hos Osuma og de varer jeg fik leveret.

Skulle jeg bruge Osuma.dk i fremtiden, ville det for mig være alfa og omega, at jeg kan regne med, at jeg får de varer, jeg har bestilt, da jeg har bundet det op på en fast madplan, for at spare både tid og penge. Det vil være en stor irritationsfaktor og stressfaktor i min dagligdag, hvis jeg lige pludselig selv skulle ud og erstatte de varer, som mangler i min bestilling. Men kan man leve med disse små udfald i hverdagens indkøb, så er det en udmærket mulighed for den travle familie, som gerne vil bruge sin tid på andet end at rende på indkøb.

Nu til den spændende del af indlægget - nemlig din chance for at vinde et helt års forbrug af dagligvarer hos Osuma.dk.


HER kan du læse meget mere om konkurrencen, du kan tage og skulle du have lyst til at til at tjekke Osumas facebookside ud, kan du gøre det lige HER. Skip det hele og spring direkte til deltagelsen i konkurrencen HER og rigtig god fornøjelse!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Æblemuffins a´la Claus Meyer

Sjældent har jeg da smagt noget så lækkert og saftigt som disse æblemuffins! De er bare SÅ gode, men også en kaloriebombe af en anden verden! Kun fordi jeg havde spist en god fyldig frokost, havde motioneret lidt og ikke havde brug for et eftermiddags-mellemmåltid var der plads til sådan en i regnskabet i går, for med hele 208 kalorier, så spiser den altså 1/6 af hele mit kaloriebehov for én dag!!! Men den var syndig god og en halv kunne ikke gør det for mig desværre... Men det er jo ingen grund til at holde opskriften for sig selv og sige tak til Claus Meyer for at dele den med mig i sin Meyers Bageri, som jeg ELSKER! Meyers Æblemuffins 10-12 stk. Du skal bruge: ½ tsk. kardemomme, stødt ½ dl rapsolie, koldpresset 0,75 dl yoghurt naturel 140 g sukker 75 g lys muscovado sukker (eller brun farin) 50 g hasselnødder, finthakket 140 g hvedemel ½ spsk kanel, stødt 1 knivspids salt 2 tsk bagepulver 2 medium æg 400 g æble Rør rapsolie, yoghurt, sukker, muscovado sukker gr

Karolines hjemmelavede aspargessuppe

Den lækreste aspargessuppe er efter min mening ikke Mous færdiglavede, som du med nemhed kan hente op af frysedisken i Føtex. Den smager da ok, men er slet ikke lige så tyk og cremet som jeg gerne vil have at min aspargessuppe skal være og så kan de have kogt den nok længe... Nej, den bedste aspargessuppe ifølge mine smagsløg er helt klart Karolines den hjemmelavede, som er flødelegeret MUMS! Det fås bare ikke bedre og så med hjemmebagte flutes til... Det er slet ikke så avanceret som det lyder og hvis du alligevel har kogt en kylling til høns i asparges, så har du nok gemt fonden og det er bare langt det lækreste at bruge i stedet for en bouillonterning... Jeg præsterede at lave så meget aspargessuppe sidst, at der nu står til en middag mere i fryseren og jeg GLÆDER mig til næste gang det kommer på madplanen, for så god var den altså! Men i skal da ikke snydes for opskriften, som mange nok har i forvejen, da den er at finde i Karolines Køkken nr. 1 tilbage fra 1980. Karolines

Brusebadsboller og kanelsnegle med knas

Jeg havde jo bagt en smule til vores lille MBK-mødregruppe komsammen for snart et stykke tid siden, jeg har dog ikke fået blogget om herligheden og egentlig også kun fået taget billeder af bollerne... Nu lovede jeg jo også at jeg ville poste opskrifterne, så de kommer her: Brusebadsboller (ca. 12 stk.) 6 spsk. vand 50g gær 3 dl mælk 50g smeltet smør ca. 7-8 dl mel 1 tsk salt 3 spsk sukker 1 tsk kardemomme (kan undlades) Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke, tænd ovnen på 225 grader og snup et dejligt brusebad. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille, når du kommer tilbage i køkkenet efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først, så bliver de ekstra flotte. Bag dem i ca. 12 minutter (hold øje med dem, for er jeres ovn ligesom min, så kan man ALDRIG regne med den angivne bagetid - mine bo