Gå videre til hovedindholdet

Noget om hår...

Sidste fredag fik jeg endelig taget mig sammen til at få mig noget velfortjent mortid og var et smut forbi My & Holger til en omgang luksusbehandling af mit hår...

Jeg nød hele timen i fulde drag og Josefia, som var min frisør gav mig en fantastisk behandling og var meget kyndig og kompetent. Hun var super dygtig til at forklare hvilken fremgangsmåde hun tog og hvilke produkter der var i brug (dog uden name dropping). Jeg synes ofte at man glemmer hvor meget pleje ens hår har brug for. Specielt når man er mor og har været på barsel og specielt når man har et hår som mit kræver lidt ekstra, da det er fuld af naturkrøl og har brug for ekstra fugt for ikke at komme til at se tørt og kedeligt ud. Det skal dog siges, at dage som i mandags med høj luftfugtighed er lig med en absolut dårlig hårdag for mit vedkommende (kan i huske Monica fra Venner og hendes hår på Hawaii? Sådan cirkus arter mit hår sig også - hello Diana Ross in da house!)...
Anywho jeg var i gode hænder og mit hår var fantastisk da jeg gik derfra med kur i og et fladet look...


Men nu nogle dage efter har jeg jo indset at jeg HAR brug for de der produkter og ikke mindst en ny føntørre! Jeg føner ellers aldrig mit hår længere (fordi det tager en jernalder) men jeg savner at gøre bare lidt mere ud af mit hår end bare at flette det vådt, sætte det i hestehale eller knold så jeg tror en ny føntørre er vejen frem... Men her kommer jeg så til kort for det er jo en jungle at finde rundt i alle de føntørre! 


Jeg ved at jeg gerne vil have volumehoved (til mine krøller) og temperatur- og blæseregulering på dyret men hvad ellers har man brug for? Hvilken føntørre kan du anbefale og hvad har du selv derhjemme? Har du også et tip til et lækkert hårprodukt så del meget gerne ud af dine guldkorn...

Kommentarer

  1. Ser godt ud - må være lækkert med sådan en omgang selvforkælelse. Det burde man give sig selv noget oftere!

    Har en føn.. dvs har jeg egentlig også det?
    Den blev fedte, klam og underlig at holde ved - tror simpelthen den smeltede udvendigt, så den røg ud og mener ikke, at jeg har fået en ny siden?

    Som du kan høre, så bruger jeg det aldrig - selvom det egentlig gir en god effekt i håret, især med den der "difuse" eller hvad den hedder.
    Men mit hår bliver bare elektrisk og livligt og jeg synes ikke rigtigt, at jeg får noget godt ud af det. Så her bliver det højest til glattejern, hvis jeg får gjort noget andet ved håret, end bare at redde det.. :-)

    SvarSlet
  2. Jeg kender det kun alt for godt, så forrige jul ønskede jeg mig en ny hårtørrer og fik denne: http://www.pricerunner.dk/pl/60-1116952/Haartoerrer/OBH-Nordica-Bjoern-Axen-AC-2000-Sammenlign-Priser
    og jeg er super glad for den. Jeg har nemlig også naturligt krøl og de fleste dage har jeg hverken tid eller overskud til at tørre håret, men indimellem bruger jeg tiden på det og så hjælper det virkeligt meget at den faktisk kan tørre håret. Med min gamle hårtørrer tog det jo over en halv time at tørre håret, nu tager det under 20 minutter (har meget tykt hår).

    SvarSlet
  3. Sikke flot dit hår er blevet!
    Altså udfra de billeder jeg har set af dig, har du bare generelt et smukt hår...

    Jeg har en gammel rejseudgave af en hårtørrer, der har set bedre dage. Den er så slidt, at selv min mand har kommenteret på den ;-)

    Jeg aner ikke noget om, hvad sådanne nogle kan og ikke kan, så jeg her ikke til megen hjælp, men jeg har også så tyndt hår, at 5 minutter med en hårtørrer er nok til, at det er helt tørt.

    (...og så fandt jeg da lige ud af i går, at det kun tager to timer at køre til "din" by ;-))

    SvarSlet
  4. Virkelig lækkert hår. Og god idé med luksus-mor-tid.
    Jeg kommer til kort med hensyn til anbefaling - jeg føntørrer aldrig mit hår ;-)

    SvarSlet
  5. Hvor er det flot til dig!
    Jeg har desværre ikke nogle gode råd. Jeg har en hårtørrer, som jeg fik af mine svigerforældre for mange år siden efterhånden. Den er vist bare en helt almindelig en af slagsen.

    SvarSlet

Send en kommentar

Jeg elsker at høre fra jer, så tak for jeres kommentar...

Populære opslag fra denne blog

Æblemuffins a´la Claus Meyer

Sjældent har jeg da smagt noget så lækkert og saftigt som disse æblemuffins! De er bare SÅ gode, men også en kaloriebombe af en anden verden! Kun fordi jeg havde spist en god fyldig frokost, havde motioneret lidt og ikke havde brug for et eftermiddags-mellemmåltid var der plads til sådan en i regnskabet i går, for med hele 208 kalorier, så spiser den altså 1/6 af hele mit kaloriebehov for én dag!!! Men den var syndig god og en halv kunne ikke gør det for mig desværre... Men det er jo ingen grund til at holde opskriften for sig selv og sige tak til Claus Meyer for at dele den med mig i sin Meyers Bageri, som jeg ELSKER! Meyers Æblemuffins 10-12 stk. Du skal bruge: ½ tsk. kardemomme, stødt ½ dl rapsolie, koldpresset 0,75 dl yoghurt naturel 140 g sukker 75 g lys muscovado sukker (eller brun farin) 50 g hasselnødder, finthakket 140 g hvedemel ½ spsk kanel, stødt 1 knivspids salt 2 tsk bagepulver 2 medium æg 400 g æble Rør rapsolie, yoghurt, sukker, muscovado sukker gr

Karolines hjemmelavede aspargessuppe

Den lækreste aspargessuppe er efter min mening ikke Mous færdiglavede, som du med nemhed kan hente op af frysedisken i Føtex. Den smager da ok, men er slet ikke lige så tyk og cremet som jeg gerne vil have at min aspargessuppe skal være og så kan de have kogt den nok længe... Nej, den bedste aspargessuppe ifølge mine smagsløg er helt klart Karolines den hjemmelavede, som er flødelegeret MUMS! Det fås bare ikke bedre og så med hjemmebagte flutes til... Det er slet ikke så avanceret som det lyder og hvis du alligevel har kogt en kylling til høns i asparges, så har du nok gemt fonden og det er bare langt det lækreste at bruge i stedet for en bouillonterning... Jeg præsterede at lave så meget aspargessuppe sidst, at der nu står til en middag mere i fryseren og jeg GLÆDER mig til næste gang det kommer på madplanen, for så god var den altså! Men i skal da ikke snydes for opskriften, som mange nok har i forvejen, da den er at finde i Karolines Køkken nr. 1 tilbage fra 1980. Karolines

Brusebadsboller og kanelsnegle med knas

Jeg havde jo bagt en smule til vores lille MBK-mødregruppe komsammen for snart et stykke tid siden, jeg har dog ikke fået blogget om herligheden og egentlig også kun fået taget billeder af bollerne... Nu lovede jeg jo også at jeg ville poste opskrifterne, så de kommer her: Brusebadsboller (ca. 12 stk.) 6 spsk. vand 50g gær 3 dl mælk 50g smeltet smør ca. 7-8 dl mel 1 tsk salt 3 spsk sukker 1 tsk kardemomme (kan undlades) Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke, tænd ovnen på 225 grader og snup et dejligt brusebad. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille, når du kommer tilbage i køkkenet efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først, så bliver de ekstra flotte. Bag dem i ca. 12 minutter (hold øje med dem, for er jeres ovn ligesom min, så kan man ALDRIG regne med den angivne bagetid - mine bo